Tanáraink

Olessák András - Mandulafa Waldorf Iskola, Pécs

1973-ban születtem, Budapesten. Kiskorom óta az írás rabja vagyok, és ennek köszönhetően találkoztam Szabó Éva nénivel, aki többek között a Magyar Rádió Nyitnikék és a Kölyök Rádió szerkesztőjeként vált ismertté. Sokat biztatott, tanácsokkal látott el. Az Ő szavai, belém vetett hite ösztönöztek a későbbiekben...

Martos G. Csongor - Mandulafa Waldorf Iskola, Pécs

... A zenészeim itt is megvannak, most már az osztályom is tele az imádott csöppségeimmel, a képzés is 'dübörög'... nem unatkozom. És nagyon élvezem.

Csillag Veronika - Mandulafa Waldorf Iskola, Pécs

Hosszú, kanyargós úton jutottam el az osztálytanítóskodásig, de ez életem egyik legjobb dolga, ami történhetett.

Frey Hajnalka osztálytanító - Mandulafa Waldorf Iskola, Pécs

Négy évig napközis tanító voltam, 2013 őszétől a 3. osztály osztálytanítója vagyok.

Bod Krisztina - Mandulafa Waldorf Iskola, Pécs

Hamar megszelídültem. S bár olykor kiengedem oroszlánkarmaimat, ritkán szoktam gyerekeket enni. Legfeljebb reggelire. :-)

Katzirz Petra - Mandulafa Waldorf Iskola, Pécs

Nagyon örülök, hogy az élet errefelé kalauzolt és megismertette velem ezt a fajta pedagógiát, ill. az antropozófiát.

Nem múló kíváncsisággal tanulok mindent, amit életembe, tanítóként pedig mások életébe szőhetek. Nagy örömmel fedezem fel a szociáleuritmia bontakozó lehetőségeit. Megtaláltam a hivatásom, hivatásom megtalált engem.

Babic' Tamás

15 éve tagja vagyok a Kaptár Kézműves Egyesületnek, azóta a Néprajzi Műhelyben tanítom is a mesterséget. Szobrokat, használati tárgyakat, ékszereket és hangszereket készítek.

Kertművelés tanárként még jobban elmélyedhetek a biodinamikában, a természet- és ember kapcsolódásának érzékelésében és gyakorlatában, mindazzal az örömmel és kihívással, hogy tapasztalataimat átadhatom a gyermekeknek.

A Waldorf iskolák alapkérdésének – így a pécsiének is – azt látom: hogyan lehet olyan közeget teremteni a gyerekek számára, amelyben nyitott, szociális, toleráns, a világra kíváncsi, felelős, dönteni képes és hiteles, „életképes” fiatallá érnek. Mivel teremtjük ezt a közeget? Ez módszertani kérdés, vagy önmagunk nevelése és szociális létünk mikéntje befolyásolja? Vagy ezek egymásra hatása?

Somorjai Eszter osztálytanító, Mandulafa Waldorf iskola, Pécs

Gyerekeim születése előtt (közben, után) tanítottam általános és középiskolában, művészeti iskolában, hol egy kis faluban, hol Budapesten, leginkább Pécsett, de mindig kicsit máshogy, alternatív módon. Néha igen egyedül éreztem magam a szemléletemmel. Most már nem: olyanok közt vagyok, akik hasonlóan gondolkodnak, olyan iskolában dolgozhatom, amiben hiszek. És most egy újabb születés részese lehetek.